Køkkenet

Madlavning er et emne, der også har en plads i klassens skema. Da det er naturligt at anvende forskelligt køkkenudstyr for at imødekomme de mange påpasselige opskrifter, har vi derfor fået anlagt et nyt, nydeligt køkken i klassens sidelokale. Omend denne kulinariske indretning ikke besidder den samme rummelighed som selve klasselokalet, er det ikke desto mindre praktisk rationelt og anvendeligt.

Køkkenets indretning består af syv skabe og elleve skuffer, og henholdsvis komfur, køleskab, ovn, mikrobølgeovn, opvaskemaskine, en konventionel vaskemaskine, og en tørretumbler. Iblandt de mange remedier, der udgør vores fælles køkkenudstyr, inkluderer diverse redskaber (gryder, grydeskeer, stegepander, osv.) og mulige tillæg (krydderier, salt og peber), og køkkenets instrumenter fuldbyrdes af en prima vandhane og håndvask.

Klassens elever - fem i alt - bliver hver uge opdelt i to hold.  Disse får til opgave at planlægge en menu for en kommende uge, samt stå for tildragelsen af fornødne råvarer og tilberedelsen af den udvalgte spise. Herefter kan lærere og elever nyde resultatet og bedømme de ansvarlige elevers evner og bedrifter. Klassens repertoire inkluderer retter som lasagne, spaghetti carbonara og almene håndmadder. (se: Opskrifter)